Dropshipping. Действителни канали за продажби 2024

В света на електронната търговия дропшипингът често се посочва като пример за лесен старт и идеален бизнес за всеки, който навлиза в електронната търговия. Днес е доста трудно за един малък онлайн магазин, който се занимава с дропшипинг, да се задържи на повърхността и да се конкурира с големите пазари. Дропшипингът е печеливш, ако имате „правилните“ доставчици, продавате „правилния“ продукт и популяризирате бизнеса си по „правилния“ начин.

Така че защо, въпреки всички трудности, много хора избират този път? Факт е, че дропшипингът ви позволява да започнете бизнес с минимални инвестиции. Можете да тествате идеи и да намерите своята ниша в електронната търговия без значителни финансови рискове. Нека днес да поговорим за популяризирането в електронната търговия.

Пет канала за продажби в електронната търговия

Съществува мит, че дропшипингът е сравнително лесен бизнес. Но неправилно избраната ниша, безотговорният доставчик и непопулярният стока неведнъж са ставали причина за закриване на бизнеса. Печалбата на дропшипъра зависи от избора и комбинацията от канали за насърчаване на бизнеса.

Стелвел ЕООД препоръчва пет актуални през 2024 г. канала за продажби за електронна търговия и дропшипинг бизнес:

  • Собствен уебсайт, онлайн магазин или елементарен сайт за кредитиране
  • SEO оптимизацията е набор от техники и мерки, които имат за цел да повишат релевантността на даден уебсайт в очите на търсачките, за да се увеличи трафикът при търсене.
  • Социални медии
  • Позициониране на пазари (Shopify, Etsy, Amazon, Alibaba, Etsy, eBay)
  • Контекстна реклама

SEO

Популяризирането на SEO включва разработване на стратегия, анализ на конкурентите, вътрешна и външна оптимизация на уебсайта. Днес това е най-ефективният инструмент за популяризиране на бизнеса от гледна точка на разходите и възвръщаемостта. Недостатъкът на SEO популяризирането е, че може да отнеме 3-4 месеца, за да се достигне до първите места в задачата за търсене.

При планирането на стратегия за SEO оптимизация е важно ясно да се разбере какъв вид търсене трябва да се натрупа. Стока, категория или смесено. Ако търсенето е стоково, на първо място подобрете SEO оптимизацията на продуктовите страници. Ако търсенето е категорийно, работете усилено върху страниците с категории, страниците с марки и филтрите.

Професионалисти в областта на SEO:

  • висок коефициент на преобразуване
  • евтин трафик

Минуси на SEO:

  • Забавени, понякога неясни резултати
  • трудно прогнозиране

Поставяне на пазара

Съвременният пазар е огромна екосистема, която използва най-новите технологии, за да привлича потребители, да ги задържа и да увеличава средната стойност на касите. Те отдавна са на върха на класациите на търсачките.

Обикновеният онлайн магазин не може да се конкурира със система, в която работят хиляди специалисти и която инвестира значителни средства в своето развитие. Това е изключено. Но да се използва маркетплейс, като още един инструмент за популяризиране и проучване на пазара, трябва да е задължително.

Плюсове на пазарите:

  • бързи резултати
  • евтин трафик – висока степен на конверсия

Минуси на пазарите:

  • висока ценова конкуренция
  • строго модериране
  • някои продуктови сегменти имат малка аудитория
  • висока комисиона за услуги (15%)

Контекстна реклама

Има ли смисъл да се пуска контекстна реклама, ако има пазари, които винаги ще се класират по-високо в резултатите от търсенето? Да, разбира се. На пазара е трудно за купувача да подчертае, да запомни и след това да намери отново и да направи следващата поръчка от определен продавач, в неговия онлайн магазин. За да увеличите продажбите, се нуждаете от аудитория, която вече е формирала потребност, тя търси конкретен продукт. И тук не можете да минете без контекстна реклама. Контекстната реклама дава бърз резултат, но и постоянни разходи.

За да рекламирате чрез контекстна реклама, можете да настроите трафик към всяка продуктова група или приоритетни продуктови групи. Не забравяйте на всеки етап от фунията на продажбите (количка, посещение, поръчка) да свържете ретаргетиране и Look-a-like аудитория.

Плюсове на контекстната реклама:

  • бързи резултати
  • висока степен на конверсия
  • отлична възможност за контрол

Минуси на контекстната реклама:

  • доста скъп трафик (ако говорим за търсене)
  • „източване на бюджета“ без познания и професионален подход

Собствени ресурси (уебсайт, онлайн магазин, социални мрежи)

Дропшипърът продава стоки, които се предлагат от неговия доставчик, и не носи отговорност за доставката и производството на стоките. Авторитетният и надежден доставчик е най-важната предпоставка за успеха на бизнес модела дропшипинг.

Изключително важно е уебсайтът ви да е визуално приятен, удобен за ползване и лесен за разбиране. Потребителят няма да прекарва дълго време в справяне с неразбираеми настройки на каталога или в търсене на бутона „Поръчай“. Той просто ще напусне сайта и ще отиде при конкурент. Един евтин лендинг на Tilde може и да затвори всички първоначални задачи.

Обърнете внимание на качеството на представянето на стоките. Проведете фотосесия, обмислете подробно съдържанието на продуктовите карти, попълнете детайлите, използвайте ключови думи в описанието на стоките.

Плюсове

  • Сайтът е надежден
  • Ясно, структурирано и подходящо съдържание
  • Възможно е да се предложи нещо различно от конкурентите

Минуси

  • Разходи за производство и поддръжка
  • Разходи за популяризиране

Таргетирана реклама в Instagram и Facebook

Често именно таргетираната реклама във Facebook и Instagram се използва в началото на продажбите, за да се намери целевата аудитория и да се доведе до уебсайта, формуляра за кандидатстване или онлайн магазина.

Предимства на целевата реклама:

  • бърз старт
  • гъвкавост, можете бързо да променяте настройките на рекламната кампания

Недостатъци на целевата реклама:

  • необходимо е постоянно наблюдение на резултатите
  • риск от загуба на бюджет
  • Необходим ви е професионален специалист по таргетиране, за да стартирате рекламата

Оптимален, активен, пасивен

Активните канали за популяризиране, въпреки че изискват повече ресурси, дават значителни резултати. Пасивните канали могат да бъдат по-евтини, но те зависят от инициативата на клиента. Чрез комбиниране на каналите за популяризиране дропшипърът ще получи оптимални резултати по отношение на трафика на уебсайта и продажбите.

За да избере оптималните канали за популяризиране на продукта, Stelvel анализира продажбите и определя най-ефективните канали за реклама. Ние изчисляваме разходите за привличане на клиенти за всеки канал за промотиране.