„Сезонът на разпродажбите е пред нас.“ – тази фраза е актуална по всяко време на годината! Онлайн форматът ви позволява да не се придържате към общите тенденции. Можете да организирате промоции, адаптирайки се към търсенето и нуждите на вашата аудитория. Подготвяйки се за големи продажби, големите вериги включват повече от дузина специалисти, а малките магазини се справят с по-малки сили. И двете работят по отдавна утвърдени контролни списъци и планове. Единствената разлика е в мащаба на промоциите и разходите.
Онлайн разпродажбата, както и офлайн разпродажбата, е ограничена във времето. Като увеличава оборота на стоките, онлайн магазинът не само се отървава от излишъците, но и, което е по-важно, привлича нови клиенти. За тях обявената разпродажба се превръща в своеобразен спусък. Много по-лесно е да се решат да направят първа покупка от непознат продавач на непознат сайт, ако се предлагат значителни отстъпки на стоките.
Тази статия ще ви помогне да организирате успешна онлайн разпродажба и да привлечете максимален брой клиенти в шест прости стъпки.
Стъпка 1: Повод, име и време на продажбата
Необичайното име на разпродажбата допринася за нейната уникалност и солидност. Докато традиционното: „зимна“, „празнична“ или „лятна разпродажба“ звучат познато.
Времето за провеждане на разпродажбата зависи от нишата: то може да варира от няколко дни до няколко седмици. Ако целта е да се разпродадат остатъците, онлайн магазинът може да не се придържа към строги крайни срокове и да продължи разпродажбата, докато не се продадат всички стоки (когато се появят нови колекции, намалените стоки могат да бъдат премахнати в раздел „Разпродажба“). Когато обявявате разпродажба в сайт за дропшипинг, трябва внимателно да следите наличността на стоките в складовете на доставчиците.
Стъпка 2: Отстъпка
Задайте максимална отстъпка, която е приемлива за вас. Отстъпките за трудоемки услуги не трябва да са твърде големи, в противен случай рискувате просто да не можете да се справите с наплива от поръчки. Важно е купувачът да вижда от пръв поглед колко спестява. Ако продуктът е скъп и процентът на отстъпката не изглежда особено привлекателен (10-15%), тогава намалената промоционална цена ще бъде по-очевидна и визуална (зачеркната стара и ярка нова цена върху картата на продукта или услугата). Процентната отстъпка е по-очевидна, но е препоръчително да се използва, ако размерът на отстъпката е достатъчно голям, например 20%.
Стъпка 3: Реклами и банери
Рекламните банери, поставени в онлайн магазина и на страниците ви в социалните мрежи, трябва да са ярки и стилни. Включете името на разпродажбата, датите на разпродажбата, размера на отстъпката и кодовете на купоните (ако има такива). Когато настройвате контекстуални реклами в Google и таргетирана реклама в Instagram и Facebook, вземете предвид не само интересите на потребителите. „Разчупете“ аудиторията по възрастови и поведенчески фактори (пол, местоположение, образование, навици).
Стъпка 4: Направете промени в уебсайта
Малко преди началото на продажбата трябва да промените цените на сайта, като зачеркнете старите и напишете ярки нови. Това е доста трудоемък процес. Важно е да не разваляте външния вид на сайта и кода. На сайта можете да окачите банер (например в заглавието) и да свържете изскачащ прозорец, както и да предоставите отстъпки при поискване. Добър вариант е да създадете отделна целева страница, в която да събирате всички отстъпки и оферти. В този случай изскачащият прозорец със съобщение за продажба се настройва с връзка към целевата страница.
Стъпка 5: Имейл бюлетини
При продажба имейл маркетингът е един от най-ефективните канали за популяризиране с минимални разходи. Успехът и ефективността на мейлинга зависят от неговата компетентна подготовка. Най-важното нещо в писмото е заглавието или темата (subject), 5-7 думи. От начина, по който я напишете, до голяма степен зависи успехът на продажбата.
Във вътрешността на писмото много кратко опишете условията на продажбата и сроковете. Добавете призив за действие. Тази уводна част трябва да бъде изключително кратка. Важно е още на първия екран на монитора или мобилния телефон получателят да може да види списъка с продукти и отстъпки.
Обърнете внимание на визуалната част на писмото. Снимките помагат да се подобри възприемането на текста, но не трябва да превръщате цялото писмо в плътна картина.
Стъпка 6: Подгряване и рекламни писма
Подгответе няколко полезни статии въз основа на исканията на клиентите. Изберете популярността на темата въз основа на броя на запитванията в Google. Въведете 2-3 ключови фрази в полето за търсене и потърсете запитвания във вашия регион.
Започнете предварително да подготвяте целевата си аудитория. Направете няколко разпращания по пощата, за да повишите осведомеността на клиентите. Няколко дни след мейла, в който се обявява предстоящата продажба, пуснете втори мейлинг с обявяването на първата промоционална статия, а след два или три дни – обявяването на втората. Не забравяйте да включите връзки към статиите в имейлите си! По този начин не само ще поддържате интереса на читателите си, но и ще създадете лоялна целева аудитория.
Долна линия
Можете да обявите онлайн продажба на уебсайта на Стелвел ЕООД. Вашата оферта ще бъде видяна от стотици партньори и дропшипъри на пазара.
Бъдете подготвени за кратък спад в продажбите в продължение на 2-3 седмици след края на разпродажбата. Трябва да мине време, ще се появят нови нужди и търсене. Правилно организираната разпродажба означава нови възможности и нови клиенти. Спад може да има и преди разпродажбата – клиентите чакат намаления. Важно е да се помни, че всяка разпродажба трябва да бъде стратегически планирана и да не се отразява на печалбата.