Логотип. И вашият бизнес ще бъде запомнен

Трудно е да се задържи вниманието на уеб потребителя. Излишъкът от информация разсейва вниманието. Прелиствайки всеки ден фийда в социалните мрежи, затваряйки поредния уебсайт или усмихвайки се на забавно меме, не осъзнаваме колко познато ни е визуалното представяне на всеки материал, визуалното съдържание. Логото на дадена компания, нейният уебсайт, опаковката ѝ – всичко това съставлява визуална идентичност. По същество това е начинът, по който вашите клиенти възприемат компанията и нейния продукт.

Доброто лого трябва да се разпознава веднага. Кога се нуждаете от лого и как да го създадете? Нека разберем този въпрос. На първо място, трябва да разберете какви лога са разпространени в пазарните сегменти, от които се интересувате, и какви лога имат вашите конкуренти.

Когато ви трябва лого

Ако тепърва започвате бизнес, не бързайте. Изпробвайте идеята си, потърсете подводните камъни, изпълнете първите си поръчки. Разберете дали бизнесът, с който искате да се занимавате, е жизнеспособен. И едва след това започнете да мислите за външните атрибути, включително за логото. Преценете дали ще имате нужда от търговска марка (и нейната регистрация) и собствен уебсайт (целева страница, страница в социалните мрежи или магазин в рамките на онлайн пазар).

Простота и адаптивност

Простотата прави логото забележимо и запомнящо се. Логото трябва да може да се адаптира и да отразява ценностите или целите на компанията. Това е особено важно за компаниите, които работят в международен план.

Избягвайте екстравагантни и прекалено ярки дизайни. Избягвайте елементи, които биха могли да бъдат изтълкувани погрешно. Много е важно логото ви да работи добре на различни носители и в различни формати, както хоризонтално, така и вертикално. Уверете се, че логото може лесно да се поставя и прилага (визитни картички, уебсайт, опаковки, тениски).

Идеята

Помните ли логото на Nike? Можете дори да го нарисувате на хартия сега! Колкото по-просто е логото, толкова по-лесно се запомня. Трудно е да измислите нещо ново, но не е нужно да се опитвате да имитирате или повтаряте логата на други марки. Играта на думи, двойните значения и идентичността на марката – всичко това придава на логото отличителен характер. Логото под формата на съкращение, анаграма, монограм или пиктограма изглежда интересно и необичайно.

„Това, което работи добре, е по-добре от това, което изглежда добре, защото това, което работи добре, е трайно.“ Логото не трябва да се променя често. Затова помислете добре, преди да добавите модерния днес шрифт, цвят или стил към логото си.

Цветова схема

Проучванията показват, че лого, което използва не повече от три цвята, се запомня по-добре. Изберете цветове, които отразяват индивидуалността на вашата марка, компания, магазин или вашата личност, ако става въпрос за частен бизнес. Например червеното е цветът на силата и внушава усещане за спешност. Зеленото би било очевиден избор за организации, свързани с дома, природата, здравето и околната среда.

Шрифт

Изберете шрифт, който изглежда елегантен, професионален (например не използвайте Comic Sans) и се чете добре в различни формати. Визуалните акценти, илюстрациите, знаците и изображенията трябва да подсилват цялостното усещане за логото.

Безплатен дизайн на лого

Добрият графичен дизайнер може да ви помогне да създадете нещо необичайно и уникално. А ако решите сами да създадете лого, разгледайте онлайн графичните редактори и ресурси. Canva, Wix, Logomakr и Free Logo Design- безплатни инструменти за дизайн на лого.

И, разбира се, с помощта на услуги, базирани на изкуствен интелект, можете да създадете представителни и доста необичайни лога. Невронната мрежа генерира концепции за лого въз основа на анализ на ключови думи и история на търсенията, като взема предвид вкусовете и предпочитанията на потребителите.

Дали да поръчате лого, да изпробвате дизайнера или да потърсите нещо средно и да се консултирате с експерти – зависи от вас. Създайте няколко цветови варианта и ги тествайте върху различни цветове на фона. Помолете колеги, приятели или клиенти да оценят логото и да предложат подобрения.

Стелвел ЕООД: цялостен план за насърчаване на бизнеса

Създаването на лого е важен процес, който изисква време и внимание към детайлите. В платформата на Stelvel EOOD можете да анализирате пазара и конкурентите си, за да видите какви лога се използват в момента. Търговци, доставчици и търговци на дребно в областта на текстила, оборудването и електрониката могат да продават стоките си, като използват бизнес модела дропшипинг.

Дори ако вече имате канал за продажба на продуктите си, не е неразумно да се присъедините към пазара на Stelvel, за да намерите нови партньори и клиенти. Екипът от експерти на Стелвел ЕООД ще разработи и ще ви помогне да приложите цялостен план за популяризиране на вашия бизнес.